تبلیغات
وبلاگ رسمی کتابخانه دیجیتال زبان انگلیسی
پرداخت مبلغ خدمات

مبلغ: تومان
نام :
ایمیل :
موبایل :
آخرین مطالب

» آموزش تلفظ زبان انگلیسی با سوزان کامرون ( 1397/06/25 )
» برترین های دنیای زبان ( 1397/02/25 )
» دانلود راهنمای کتاب دستور و نگارش ۲ دکتر فریدون وحدانی ( 1394/11/22 )
» دانلود جزوه راهنمای کلیات زبان شناسی (متن و ترجمه) ( 1394/11/8 )
» دانلود خلاصه روش تدریس زبان انگلیسی لارسن ( 1394/11/8 )
» دانلود پاسخ های تشریحی آزمون های کارشناسی ارشد سال ۷۵-۹۳ آموزش زبان انگلیسی ( 1394/10/22 )
» افتتاح رسمی فروشگاه ( 1394/04/8 )
» آموزش نوین لغات حیاتی زبان انگلیسی یکبار برای همیشه (بر روی عکس کلیک کنید) ( 1394/02/16 )
» مروری بر دیدگاه والتر بنیامین در "نظریه ترجمه" ( 1394/02/8 )
» بزرگترین بسته آموزشی زبان انگلیسی ( 1394/01/17 )
» پیشنهاد فوق العاده ( 1393/12/19 )
» به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی ( 1393/12/4 )
» To the Youth in Europe and North America ( 1393/12/4 )
» ? What are phrasal verbs ( 1393/12/1 )
» the most common English mistakes made by ESL students ( 1393/11/8 )
» نام و مقطع رشته های دانشگاهی به زبان انگلیسی ( 1393/11/8 )
» بسته های زبان انگلیسی-هر انچه شما میخواهید ( 1393/11/3 )
» فروشگاه تخصصی انجمن ( 1393/10/16 )
» دانلود رایگان ( 1393/09/27 )
» آهنگ Best Song Ever از گروه One Direction ( 1393/09/21 )
» ۲۴ پاورپوینت رشته مترجمی زبان انگلیسی ( 1393/09/20 )
» Dr. Seuss ( 1393/09/16 )
» دانلود کتاب Introducing Translation Studies جرمی ماندی ( 1393/09/16 )
» روز دانشجو مبارک ( 1393/09/16 )
» دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه ( 1393/09/14 )
» 57 ways to improve your fluency ( 1393/09/10 )
» Have your head in the clouds ( 1393/09/9 )
» 12 کانال یوتیوب برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی ( 1393/09/8 )
» United Kingdom vs. Great Britain ( 1393/09/8 )
» خودآموز جامع زبان انگلیسی - نکات کاربردی در دنیای واقعی ( 1393/09/7 )

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

کلمات کلیدی


درباره ما


تمامی فعالیت های آموزشی به سایت www.triggerpnu.ir انتقال یافت.
کپی فقط با ثبت صلوات و ذکر منبع مجاز می باشد.
با تشکر

Triggerpnu@gmail.com


Phone: 0938-846-2393

ایجاد کننده وبلاگ : Ali Reza Amiri

فرم تماس با ما


  • تاریخ ارسال : 1393/07/6, 23:57
چگونه یک رایتینگ (Writing) خوب برای آزمون تافل iBT بنویسیم- بخش اول

در پی استقبال از مطلب چگونه برای آزمون تافل آماده شویم؟ و درخواست تعدادی از دوستان و بازدید کنندگان برای توضیحات بیشتر راجع به بخش های مختلف آزمون تافل تصمیم گرفتم تا یادداشتی راجع به بخش رایتینگ (Writing) آزمون تافل iBT بنویسم.

بخش رایتینگ آزمون تافل دو قسمتی است. در قسمت اول یا Integrated Writing باید در مورد متنی که می خوانید و اظهار نظری که راجع به متن می شنوید بنویسید و در رایتینگ دوم یا Independent Writingباید متنی راجع به یک موضوع عمومی بنویسید. این یادداشت به نحوه نوشتن رایتینگ بخش اول اختصاص دارد. ان شاالله در مورد رایتینگ نوع دوم در یک فرصت دیگر خواهم نوشت.

در رایتینگ نوع اول ابتدا یک متن به شما نشان داده می شود. متن را به سرعت بخوانید. معمولا چند دقیقه وقت اضافه می آورید. بنابراین برخی از قسمت های متن را می توانید دوباره بخوانید. به نظرم نیازی به یادداشت برداری نیست چون هنگام نوشتن رایتینگ دوباره متن ظاهر می شود. سپس شخصی در مورد متن شروع به صحبت کردن می کند. معمولا این شخص موارد ارایه شده در متن را با ذکر دلایلی رد می کند. نکته مهم این است که این دلایل را با جزئیاتش یادداشت کنید. چنانچه در یادداشت برداری کند هستید می توانید برخی موارد را به فارسی یادداشت کنید. پس از اتمام صحبت شخص، متن دوباره به شما نشان داده می شود و زمان شما برای رایتینگ آغاز می شود.

یک روش متداول برای نوشتن رایتینگ نوع اول اینست که رایتینگ را به دو پارگراف تقسیم بندی کنید. در پاراگراف اول متن را خلاصه کنید و موارد مطرح شده در آن را به صورت خلاصه بنویسید. در پاراگراف دوم باید نظرات گوینده را منعکس کنید. می توانید پاراگراف دوم را با ذکر جملاتی نظیر According to the Listening section the professor disagrees strongly with the ... شروع کنید و سپس دلایلی که گوینده برای رد موارد بیان کرده است بنویسید و در انتها در حد یک خط نتیجه گیری کنید. موقع نوشتن به چند نکته توجه کنید:

اول اینکه بهتر است اندازه پاراگراف دوم از پاراگراف اول بیشتر باشد. یعنی تکیه متن باید بیشتر بر روی صحبت های گوینده باشد. معمولا در پارگراف دوم دلایلی که گوینده ذکر کرده است را سریع و بدون جزئیات می نویسیم و به نظرم مصحح تافل هم که می فهمد ما می خواهیم از سر باز کنیم از ما نمره کم می کند. به خاطر همین است که تاکید دارم دلایل گوینده را با جزئیات یادداشت کنید.

دوم اینکه سعی کنید نوشته حتی الامکان دارای یک نتیجه گیری یک خطی باشد. معمولا در رایتینگ نوع اول نتیجه گیری یک خطی و در رایتینگ نوع دوم نتیجه گیری یک پاراگراف است. برای نتیجه گیری می توانید از جملات کلی نظیر Because of the mentioned reasons the professor isn’t convinced ….استفاده کنید.

سوم اینکه چنانچه کم تمرین کرده باشید در رایتینگ چند دقیقه ای وقت کم می آورید. در نتیجه فرصت اصلاح و تصحیح غلط املایی های احتمالی را از دست می دهید. اما اگر قبل از آزمون چندین بار در شرایط آزمون رایتینگ بنویسید کم کم سرعتتان بالا می رود و در حدود 1 تا 2 دقیقه وقت اضافه خواهید آورد. این همان زمانی است که شما باید متنتان را از بالا تا پایین خوانده و تصحیح کنید. ضمنا تمرین کردن به شما این امکان را می دهد تا بفهمید چه کلماتی را بیشتر غلط می نویسید. مثلا من کلمه their را بارها به صورت thier در نوشته هایم می نوشتم. از اشتباهات رایج در نوشته ها می توان به فراموش کردن s سوم شخص، جابجا بکار بردن ضمایر مذکر و مونث نظیر his، her، she، he و فراموش کردن حرف بزرگ در اول جملات اشاره کرد. به نظرم تمرین های موجود در کتاب Barrons Writing for the TOEFL iBT برای بالا بردن مهارت نوشتن مفید هستند.

چهارم اینکه سعی کنید در متنتان از کلمات ربط و قید استفاده کنید. برای بیان نظر گوینده می توانید از زمان حال ساده استفاده کنید (s سوم شخص فراموش نشود!). استفاده از این زمان معمولا از زمان گذشته ساده تر است. ضمنا تنوع در بکار بردن افعال داشته باشید.برای مثال می توانید افعالی نظیر think, Point out, believe, mention, say و افعال مشابه را به جای یکدیگر استفاده کنید. مثلا وقتی می خواهید نظر گوینده را بیان کنید می توانید از افعال (به صورت پررنگ مشخص شده اند) و کلمات ربط (با خط زیر مشخص شده اند) به صورت زیر استفاده کنید.

The professor disagrees strongly with the …. . He believes that … . He also mentions that... . In Addition, he points out that… .

نکته آخر اینکه حتما از یک شخص که دارای مهارت بالا در زبان انگلیسی و به خصوص آزمون تافل است بخواهید تا رایتینگ هایتان را تصحیح کند. اگر رایتینگ خوبی نوشته باشید شخص مصحح حتی بدون گوش کردن به صحبت های گوینده از متن نوشته شده توسط شما به منظور آن پی خواهد برد.




ادامه مطلب
  • تاریخ ارسال : 1393/07/6, 22:32

Iran leader bats aside Obama phone call questions

Iranian President Hassan Rouhani batted aside questions Friday about why he and US President Barack Obama had not spoken on the sidelines of the UN General Assembly.

The two leaders spoke by phone at the end of Rouhani's visit to the world's largest diplomatic gathering last year, but both sides said no call or meeting had been scheduled this time.

"Is it written as a rule somewhere that two presidents must always communicate telephonically?" a smiling Rouhani quipped during a news conference in response to a second question on why Obama had not telephoned him.

"At one point it just so happened... It doesn't mean that every trip (when) we come here, our departure must culminate in a phone call."

Obama returned to Washington on Thursday after spending several days in New York drumming up international support for air strikes against jihadists in Iraq and Syria.

Iran, a close ally of Damascus, has criticized the Syria strikes.

Rouhani said telephone calls were "somewhat meaningless" in the bigger picture of striving towards closer Iranian-US relations in the future.

"Because of the sensitivity that still exists between the two countries, such action would only be fruitful," when done according to a precise plan with clear objectives, the Iranian leader said.

But he sounded a positive note, saying it was not written in stone that Iranian-US relations always had to be driven by conflict.

"One day this will change," he said. Both sides "must step by step lay a solid foundation on which to build a better future."




ادامه مطلب
  • تاریخ ارسال : 1393/07/6, 22:29

پایانه‌ها (یا پسوندهای) s و ed دو تا از متداول‌ترین پایانه‌ها (endings) در زبان انگلیسی هستند. قواعد تلفظ آنها تغییر ناپذیر است و برای انواع مختلف کلمات یکسان است.

 

کاربرد پایانه s

پایانه s چهار کاربرد مختلف دارد:

 

کاربردها

تلفظ

صدای /S-/

صدای /Z-/ صدای /IZ-/

اسامی جمع

act » acts

day » days voice » voices

حالت ملکی

Mark » Mark's Ann » Ann's James » James's
افعال سوم شخص مفرد

like » likes

lead » leads teach » teaches
حالت مخفف
 is و has
it is » it's

she is » she's

---

 

نحوه تلفظ پایانه s

1- در کلماتی که به یکی از صداهای //، //، //، //، // و // ختم می‌شوند، پایانه s صدای /IZ-/ می‌دهد:

refuses, passes, judges, watches, garages, wishes.

2- پس از حروف صدادار و نیـز کلماتی که به یکی از صداهـای //، //، //، //، /
//، //، //، // و // ختم می‌شوند، پایانه s صدای /z-/ می‌دهد:

boys, lies, ways, pubs, words, pigs, loves, bathes, rooms, turns, things, walls, cars.

3- پس از حروف بی‌صدای //، //، //، // و // پایانه s صدای /s-/ می‌دهد:

cups, cats, walks, laughs, tenths.

 

کاربرد پایانه ed

پایانه ed برای ساختن زمان گذشته ساده و نیز قسمت سوم افعال با قاعده به کار می‌رود:

 

کاربرد

تلفظ
صدای /Id-/ صدای /d-/ صدای /t-/

حالتهای گذشته افعال

need » needed

want » wanted

fill » filled

need » needed

work » worked

help » helped

 

نحوه تلفظ پایانه ed

1- پس از یک // یا //، پایانه ed صدای /Id-/ می‌دهد:

landed, started, visited, demanded

2- پس از حروف صدادار و نیز حروف بی‌صدای //، //، //، //، //، //، //، /
//، //، // و //،  پایانه ed صدای /d-/ می‌دهد:

tied, paid, robbed, lived, used, judged, seemed, turned, cared, failed.

3- پس از بقیـه حروف بی صدا، یعنی //، //، //، //، //، // و // پایانه ed صدای /t-/ می‌دهد:

developed, looked, laughed, berthed, missed, wished, watched.




ادامه مطلب
  • تاریخ ارسال : 1393/07/6, 22:06

Factory workers

Two factory workers are talking.
The woman says, "I can make the boss give me the day off."
The man replies, "And how would you do that?"
The woman says, "Just wait and see." She then hangs upside-down from the ceiling.
The boss comes in and says, "What are you doing?"
The woman replies, "I'm a light bulb."
The boss then says, "You've been working so much that you've gone crazy. I think you need to take the day off."
The man starts to follow her and the boss says, "Where are you going?"
The man says, "I'm going home, too. I can't work in the dark."




ادامه مطلب
  • تاریخ ارسال : 1393/07/6, 14:08

بخش اول

 

You don't have to pay for me. Let's go dutch today. 

مجبور نیستی پولی به من بدی ، امروز هرکی دُنگ خودشو میده !


I have nothing to do. I'm bored to death. 

کاری ندارم انجام بدم . خیلی کسل هستم .

 bored to death = extremely bored

 خیلی خسته کننده و کسل


You've got to be kidding me. I'm 30 years old! 

داری باهام شوخی میکنی ! من سی سالمه !

 


I'm sick and tired of eating the same thing for lunch everyday. 

هرروز ناهار یه چیز بخورم حالم بد میشه.

 


Let's call it a day. I'm too tired to continue working. 

برای انجام بقیه کار خیلی خستم ، بیا کارو تعطیل کنیم.

  call it a day = to decide or agree to stop doing sth,

 


Will you please stop doing that? It's getting on my nerves. 

میشه اون کارو انجام ندید ؟ داره عصبیم میکنه !

 


I should be more active and less of a couch potato. 

باید کمتر جلوی تلویزیون لم بدم و فعال تر باشم.

 couch potato = a person who spends a lot of time sitting and watching TV.


You read my mind. That's exactly what I was thinking too. 

فکرمو خوندی ! این دقیقا همون چیزی بود که داشتم بهش فکر میکردم.


What a gloomy day. It makes me feel blue. 

چه روز غم انگیزی . منو دلگیرو افسرده میکنه.


I got into a small accident. It was just a fender-bender. 

یه تصادف کوچیک ماشین داشتم ، یه تصادف جزعی بود.


There's nothing to be scared of. Don't be a chicken. 

ترسو نباش.چیزی برای ترسیدن نیست.


Make up your mind, we don't have much time. 

زمان زیادی نداریم ، تصمیمتو بگیر.

make up one's mind = Make a decision; decide


I actually prefer going dutch because I don't want to feel in debt to anyone. 

درواقع ترجیح میدم دنگی حساب کنیم ، نمیخوام حس کنم به کسی بدهکارم.


 

 




ادامه مطلب
  • تاریخ ارسال : 1393/07/6, 14:06

از زمانها به درستی استفاده شود:

I went to my friend's house yesterday and we play football. (Incorrect)

I went to my friend's house yesterday and we played football. (Correct)

 

I wake up every day at 6 a.m. Then I had breakfast with my parents. (Incorrect)

I wake up every day at 6 a.m. Then I have breakfast with my parents. (Correct)

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مطابقت فعل با فاعل آن:

He like Chinese food. (Incorrect)

He likes Chinese food. (Correct)

 

lives in Jaipur. (Incorrect)

live in Jaipur. (Correct)

  ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 از حرف تعریف در جایگاه خود استفاده شود:

I saw movie yesterday. (Incorrect)

I saw a movie yesterday. (Correct)

 

He liked book written by my father. (Incorrect)

He liked the book written by my father. (Correct)

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 ابتدای جملات، اسامی و ... همیشه با حرف بزرگ نوشته شود:

he needs to see a Doctor. (Incorrect)

He needs to see a doctor. (Incorrect)

 

Will you meet hamed  tomorrow? (Incorrect)

Will you meet Hamed  tomorrow? (Correct)

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 از زمانها به درستی استفاده شود:

I went to my friend's house yesterday and we play football. (Incorrect)

I went to my friend's house yesterday and we played football. (Correct)

 

I wake up every day at 6 a.m. Then I had breakfast with my parents. (Incorrect)

I wake up every day at 6 a.m. Then I have breakfast with my parents. (Correct)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مطابقت فعل با فاعل آن:

He like Chinese food. (Incorrect)

He likes Chinese food. (Correct)

 

lives in Jaipur. (Incorrect)

live in Jaipur. (Correct)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 از حرف تعریف در جایگاه خود استفاده شود:

I saw movie yesterday. (Incorrect)

I saw a movie yesterday. (Correct)

 

He liked book written by my father. (Incorrect)

He liked the book written by my father. (Correct)

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 ابتدای جملات، اسامی و ... همیشه با حرف بزرگ نوشته شود:

he needs to see a Doctor. (Incorrect)

He needs to see a doctor. (Incorrect)

 

Will you meet hamed  tomorrow? (Incorrect)

Will you meet Hamed tomorrow? (Correct)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 تلفظ درست لغات بسیار مهم است توجه کافی شود:

The principle of the school asked the students to keep quiet. (Incorrect)

The principal of the school asked the students to keep quiet. (Correct)

 

The bus was stationery for a long time. (Incorrect)

The bus was stationary for a long time. (Correct)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 جایگاه قیود در جملات رعایت شود:

I go to the library on Thursday usually. (Incorrect)

usually go to the library on Thursday. (Correct)

 

My son everyday goes to school. (Incorrect)

My son goes to school every day. (Correct)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 از حروف اضافه به درستی استفاده شود:

I am allergic of roses. (Incorrect)

I am allergic to roses. (Correct)

 

He is accused for theft. (Incorrect)

He is accused of theft. (Correct)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 کاربرد صحیح ضمایر:

My friends and me went to Paris. (Incorrect)

My friends and went to Paris. (Correct)

 

She came from Rome to meet I. (Incorrect)

She came from Rome to meet me. (Correct)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 استفاده ی درست از صفات تفضیلی:

He is more tall than me. (Incorrect)

He is taller than me. (Correct)

 

She is the beautifullest girl in the class. (Incorrect)

She is the most beautiful girl in the class. (Correct)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کاربرد به جای s مالکیت  :

I went to my parents's house. (Incorrect)

I went to my parents' house. (Correct)

 

This book is her. (Incorrect)

This book is hers. (Correct)




ادامه مطلب
  • تاریخ ارسال : 1393/07/6, 13:55

به مثال توجه کنید :

We have one thing going for us .

ما یه برگ برنده داریم (یه چیزی داریم که به نفع خودمونه).






ادامه مطلب
  • تاریخ ارسال : 1393/07/6, 13:50

برای همه ی زبان اموزان پیش امده که چندین بار معنی لغات زبان انگلیسی را حفظ کرده ولی به دلیل فرار بودن و در محیط نبودن این کلمات را فراموش کنند در روش تصویرسازی ذهنی و کدبندی لغات ما در واقع سرنخ ورمزی برای لغات قرار میدهیم که با دیدن ان لغت یاد سرنخ و رمز می افتیم و به راحتی معنی لغت رو میتونیم حدس بزنیم روش کار به این صورت میباشد که شما یک لغت را که معنای ان را بلد نیستید انتخاب میکنید و با توجه به طرز تلفظ یا شکل ظاهری و انواع مختلف تشبیه سازی ان را به کلمه یا جملاتی که در ذهن دارید و به لغت مربوط میشود کدبندی وتصویر سازی میکنید.دوستان عزیز من با این روش تونستم 5 هزار لغت مشکل کنکورهای مختلف از جمله 504 لغت ضروری تافل،لغات ضروری ایلتس، کاپلان 500 تافل، 1100 لغات بارونز و3500 لغات ضروری جی ار ای را کدبندی و تصویر سازی کنم و به اسم خودم با کدهای مربوطه ثبت کنم.قابل ذکر میباشد که جزوات تهیه شده شامل تلفظ ، مترادف ، کدبندی مربوطه و به صورت جدول بندی درامده اند و به راحتی قابل پرینت میباشند.هر گونه سوء استفاده از این روش به همراه کدهای ثبت شده به نام اینجانب پیگرد قانونی دارد.

برای نمونه و اشنایی بیشتر با کدبندی و تصویرسازی به مثالهای زیر توجه کنید :


به مثالهای کدبندی شده ی زیر توجه کنید






ادامه مطلب
  • تاریخ ارسال : 1393/07/5, 08:54

IQ = Intelligence Quotient

بهره هوشی – ضریب هوشی

ID = Identification                                                                         

كارت شناسایی        

CD = Compact Disc

سی دی – دیسك فشرده

DVD = Digital Video-Disc / Digital Versatile Disc

دی وی دی

PhD = Doctor of philosophy

درجه دكتری

ISO = International Organization for Standardization

ایزو – سازمان جهانی استاندارد                                                                                  

ICU = Intensive Care Unit

بخش مراقبت های ویژه

AIDS = Acquired Immune Deficiency Syndrome

بیماری ایدز- سندرم ازبین برنده امنیت دفاعی بدن                                                         

ISBN = International Standard Book Number

شماره استاندارد بین المللی كتاب                                                                               

OPEC = Organization of Petroleum Exporting Countries

اوپك- سازمان كشورهای صادركننده نفت                                                                       

IRNA = Islamic Republic News Agency

ایرنا – خبرگزاری جمهوری اسلامی                                                                                

ISNA = Iranian Student News Agency

ایسنا – خبرگزاری دانشجویان ایران                                                                                

TOEFL = Test of English as a Foreign Language

آزمون تافل

IELTS = International English Language Testing System


آزمون آیلتس

UNESCO = United Nations Educational Scientific and Cultural Organization

یونسكو – سازمان آموزش علمی وفرهنگی ملل متحد                                                       

UNICEF = United Nations Children’s Fund / United Nations International Children's Emergency Fund 

یونیسف – صندوق اضطراری سازمان ملل متحدبرای كودكان                                                 

PIN = Personal Identification Number

شماره شناسایی شخصی

SIM card = SIM is the abbreviation of  Subscriber Identification Modul

مدل شناسایی مشترك   




ادامه مطلب
  • تاریخ ارسال : 1393/07/5, 08:42
-در موارد زیر به كار می رود: Wouldدر زمان حال نشان دهنده در خواست مؤدبانه انجام عملی از مخاطب است.
مثال:
Would you show me the way to the station         
ممكن است خواهش كنم كه راه ایستگاه را به من نشان دهید.
 
۲-Would عادت را نیز در زمان گذشته نشان می دهد یعنی عیناً نقش used to را در جمله بازی می كند.
مثال:
He used to get up early when he was ten.
He would get up early when he was ten
وقتی ده ساله بود زود از خواب بر می خواست.(عادت داشت زود از خواب بر خیزد.)
 
۳- would like بجایwant به كار می رود و جمله فرم مؤدبا نه تری می دهد.
مثال:
I want to see Mr.Pitt
من می خواهم آقای پیت را ببینم.(فرم معمولی)

I would like to see Mr .Pitt
من می خواهم آقای پیت را ببینم.(فرم مؤدبانه)



ادامه مطلب
تبلیغات

تبلیغات